Lenovo liderem. HP pokonane

Według danych IDC firma Lenovo uzyskała w II kwartale 2013 r. udział w globalnym rynku komputerów PC na poziomie 16,7%. Oznacza to wzrost względem II kwartału 2012 r., kiedy udział ten wynosił 15,0%. Według danych Gartnera firma Lenovo uzyskała w tym kwartale udział w rynku na poziomie 16,7%, podczas gdy w zeszłym kwartale oraz II kwartale 2012 roku udział ten kształtował się na poziomie 14,9%. Tym samym firma Lenovo została po raz pierwszy niekwestionowanym liderem globalnym na rynku PC na podstawie obu tych powszechnie uznawanych raportów.

 

Rynek PC ulega zmianom, ale nadal oferuje wiele możliwość wartych 200 miliardów USD. Jak widać Lenovo potrafi wykorzystać takie okazje lepiej od konkurencji, ponieważ przez ostatnie cztery lata Lenovo odnotowała dynamiczny wzrost. Producent zapowiada, że w przyszłości będzie koncentrować się na równoważeniu wzrostu i rentowności w skali całego działu PC.

 

Przywództwo na rynku PC to tylko jeden z kamieni milowych na drodze do pozycji rzeczywistego lidera w epoce PC Plus, w której liczą się także tablety, smartfony, inteligentne telewizory oraz inne inteligentne urządzenia łączące się z Internetem. W tych obszarach Lenovo poczyniło już ogromne postępy. Obecnie zajmuje 3. pozycję wśród producentów inteligentnych urządzeń łączących się z Internetem.

 

W roku finansowym zakończonym 31 marca 2013 r. firma Lenovo uzyskała rekordowy udział w globalnym rynku komputerów PC. Firma rozwijała się szybciej niż rynek PC ogółem już 16. kwartał z rzędu, zajmując pierwszą pozycję na trzech z siedmiu największych rynków PC - w Chinach, Japonii i Niemczech — oraz osiągając dwucyfrowy udział w rynku 39 krajów.

 

Ponad połowa przychodów Lenovo pochodzi obecnie spoza Chin. Firma odnotowała znaczący wzrost sprzedaży i przychodów, a jednocześnie znacznie zwiększyła rentowność w porównaniu z zeszłym rokiem — aż o 34%.

 

Firma Lenovo przyspieszyła wewnętrzne przekształcenia w celu zajęcia pozycji czołowego konkurenta w epoce PC Plus. Uzyskała udział w globalnym rynku inteligentnych urządzeń łączących się z Internetem na poziomie 5,9% i tym samym została trzecim pod względem wielkości dostawcą. Firma zajmuje 2. miejsce w segmencie smartfonów i 2 miejsce w segmencie tabletów w Chinach, które są największym na świecie rynkiem PC+. Co więcej, ponad 10% przychodów firmy pochodzi obecnie z dynamicznie rozwijających się segmentów, takich jak smartfony i tablety.

Galeria

Powrót